STRPLJIVOST
Kad god nam Allah daje svoje blagodati, ukazuje nam na
Svoje dobročinstvo, da je Milostiv i dobar i mi se tada ne žalimo, a kad nam
god nešto uskrti ukazuje nam da smo samo Njemu pootčinjeni, i da On sa nama
može raditi šta hoće, a to nama gotovo nikada nije pravo. U svemu tome On nas
želi upoznati sa sobom i svojom perefinjenošću.
U ovoj prolaznoj kući koja je za sve ljude bez
izizetka puna priblema, jer svako od nas ima neke svoje probleme, oune je
nesreća, tegoba i briga, čovjeku je veoma teško sačuvati svoju pamet i vjeru.
Ali Uzvišeni Allah svojim robovima daje izlaz iz svake
teške situacije i ukazuje na adresu na koju se trebaju obratiti svi njegovi
robovi kako bi sebi priuštili smiernost, pomoć i zadovoljstvo. Ta adresa je u
gradu koji se zove Kur'an, koji je mnogima od nas nepoznat a u njemu je naša
sreća-
Premilostivi Allah veli: ''Tražite pomoć sebi u
strpljenju i namzu, a to je zaista teško, osim onima koji budu poslušni i koji
su uvjereni da će pred Gospodara svoga stati i da će se Njemu vratiti!''
Posebnu pažnju treba obratiti na Allahove riječi:''A
to je zaista teško osim onima koji su poslušni''
Veoma je teško zadobijanje pomoći sa ova dva izvora,
namaza i strpljivosti. Allah zna da je malo onih vjernika koji se kada zapadnu
u belaje sjete belaja Poslanika a.s. i odmah stanu na namaz i tu nađu odmor,
jer uloga namaza je čiščenje, pranje i skidanje tereta sa duše. Spominjali smo
da je Poslanik u teškim situacijama za muslimane imao običaj reči:''Odmori nas
o Bilale'' dakle namazom nam skini teret koji nas pritšće.
Malo je onih koji kad naiđu na probleme odmah stanu na
namaz i kažu:''Allahu šta li sam zgriješio oprosti mi'', ili kad bude recimo
deložiran kaže:''Gospodaru nastani me u blagoslovljneom stanju. Ti to najbolja
umiješ''
A ne da tražimo krivca i obračamo se samo ljudima, a
zaboravljamo na Allahu.
Ako u toku dana i noći pet puta nebudemo navračali na
izvor namaza onda nećemo imati snage da se odupremo iskušenjima koja na nas
navale, a ovo je vrijeme velikih iskušenja za vjernike.
Pravi vjernik ne smije zaboraviti da su mu sva
iskušenja kao duševni deterđent i da Allah voli da svi robovi budu pokorni
Njemu i da im duša zamiriše džennetskim mirisom, kao što majka voli da njeno
dijete zamiriše nakon kupanja. A bolje je da to pranje i čoščenje bude ovdje
nego tamo.
Sjetimo se polanika Ejuba, uprkos tome što se veoma
dugo nalazio u ranama, on je podnošljivo saburio, a kad su se iz tih rana
pojavili crvi i dotakli njegovo srce i jezik koje su mjesto spoznaje i
spominjanja Allaha, bojeći se da će mu nanijeti štetu ibadetu da ga neće moći
obavljati, a ne zato što je sebi želio olakšanje, rekao je: ''Gospodaru moj,
mene je nevolja snašla, a ti si od milostivih najmilostivji.''
Drgim riječima. Gospodaru moj u oov nseći koja me
snašla, ne žalim ti se na zdravlje i na sve što si mi oduzeo, već mi teško pada
što Te neću moći spominjati i ibadet tebi ćiniti.
Za razliku od Ejubove spoljašne, fizičke bolesti u
nama postoji unutrašnja, duševna i srčana bolest, tako da smo znatno bolesniji
i u mnogo većim ranama nego što je to bio Ejub a.s.
Svaka sumnja ili grijeh koji smo učinili čine ranu na
našem srcu i duši. Rane Ejuba su prijetile ovom kratkotajnom životu, dok naše
rane prijete vječnom životu. Zato mi imamo hiljadu puta veću potrbu za Ejjuboovom
dovom nego on. Ako budemo svoju vjeru čuvali i u tome saburili, zagarantovali
smo sebi direktnu Allahovu pomož. Tada nema kukavičluka, niti straha, osim od
Allaha
Nema komentara:
Objavi komentar